הצי האמריקני עונה לאירן: מוכנים להבטיח את חופש המעבר במפרץ

    מוטי סבן No Comments on הצי האמריקני עונה לאירן: מוכנים להבטיח את חופש המעבר במפרץ

    איראן תחת לחץ כלכלי כבד, ארה"ב משכנעת את מדינות העולם להפסיק לייבא נפט מאיראן | בתגובה אומרים באיראן: או שכולם ייצאו נפט או אף אחד, הרמז כי מכליות שייצאו מסעודיה יפגעו במיצרי הורמוז וכך תנועת ייצוא הנפט תפסק | בצי האמריקני לא מתרגשים מהאיומים והודיעו: מכונים להבטיח את המשך הזרמת המכליות

    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאיומים מצד נשיא איראן ומשמרות המהפכה כי אם ארה"ב תחנוק את איראן כלכלית ולא תסכים למדינות העולם לייבא ממנה נפט, איראן לא תיתן גם לאחרות למכור נפט. רמז כי המכליות שייצאו מסעודיה והמפרציות יהוו מטרה לגיטימית לצבא איראן לפגוע בהם, בעת מעברם במיצרי הורמוז.

    הצי האמריקאי הודיע היום ‏( חמישי ‏) כי הוא יבטיח את חופש התנועה במיצרי הורמוז, בתגובה על האיומים מאיראן "ארצות הברית ושותפותיה יספקו ויקדמו את הביטחון והיציבות באזור, יחד, אנחנו מוכנים להבטיח את חופש הניווט ואת הזרימה החופשית של המסחר להיכן שהחוק הבינלאומי מאפשר", מסר דובר פיקוד מרכז האמריקאי סרן ביל אורבן.

    מפקד משמרות המהפכה של איראן , הגנרל מוחמד עלי ג ' עפרי הודיע היום כי "מיצרי הורמוז יהיו של כולם או של אף אחד". בוושינגטון לא מתרגשים מהאיומים של איראן, טראמפ ממשיך בשכנוע בין לאומי להוציא את כלל המדינות שסוחרות בנפט עם איראן ולהעבירם לסעודיה. הודו כבר הודיע על הפסקת יבוא הנפט מאיראן. מדינות נוספות נמצאות תחת הלחץ האמריקני.

     .

     



    0 תגובות